TYMCZASEM NA LEKCJACH POLSKIEGO W KLASACH SZÓSTEJ I SIÓDMEJ…

Język polski nie jest tylko przedmiotem szkolnym. To żywa opowieść, która codziennie jest pisana na nowo – pomysłami uczniów, pytaniami, radością.

Tu słowa nie leżą bezwładnie w podręcznikach – one tańczą w grach, brzmią w wymyślonych dialogach, wołają z tekstów tworzonych spontanicznie na lekcji. Dzieci i młodzież stają się autorami – piszą własne historie, tworzą zabawy językowe, budują światy z metafor i skojarzeń. Gramatyka nie nuży, kiedy zamienia się w detektywistyczną zagadkę, a ortografia staje się wyzwaniem w grze planszowej zaprojektowanej przez samych uczniów. Uczniowie, tworząc teksty i biorąc udział w zajęciach, uczą się nie tylko języka, ale też siebie. Słowa pomagają im nazywać emocje i rozumieć świat. Własne opracowania stają się bezpiecznym miejscem, w którym można ukryć zmartwienie lub podzielić się radością. Bo język polski to przestrzeń twórczości! To sztuka opowiadania – o sobie, o świecie, o marzeniach.