Lekcje on-line z Kalendarzem Google

Lekcje on-line z Kalendarzem Google

Dzięki Kalendarzowi wszystkie lekcje on-line są dostępne w jednym miejscu! Koniec już z czekaniem na wiadomość zawierającą link do spotkania!
Sam zobacz, jakie to proste 🙂

Jak to działa?

Zasada działania jest bardzo prosta. Każda klasa posiada swój własny kalendarz, a wszyscy nauczyciele, którzy planują prowadzić lekcję on-line, wpisują do niego odpowiednie terminy zajęć.

Jak rozpocząć korzystanie z Kalendarza Google?

  1. Aby korzystać z kalendarza lekcji on-line musisz go najpierw subskrybować, czyli dodać do swoich własnych kalendarzy. Odpowiednie zaproszenie na pewno czeka już w Twojej szkolnej skrzynce pocztowej.

    Informacja o udostępnieniu kalendarza wygląda tak, jak na obrazku poniżej. W tym przykładzie mamy zaproszenie dla klasy II a do kalendarza „Klasa II a – Lekcje on-line. Oczywiście w Twoim przypadku będzie to właściwa dla Ciebie klasa 🙂
  1. W treści wiadomości odnajdź link „Dodaj ten kalendarz” i go kliknij.
  2. Zostaniesz przekierowany do aplikacji Kalendarze Google, gdzie zatwierdź dodanie kalendarza klikając przycisk „Dodaj”:

Warto zrobić jeszcze jedną poprawkę…

Jak już się rozejrzysz po kalendarzu to szybko zauważysz, że godziny i daty nie są w formacie używanym w Polsce, lecz w amerykańskim. Łatwo możemy to zmienić, jeśli jest to dla nas niewygodne.

  1. W tym celu odnajdź „Menu ustawienia” w górnej części dostępne pod symbolem koła zębatego:
  1. A następnie kliknij w pozycję „Ustawienia”:
  1. W zakładce „Ogólne – Język i region” ustaw lokalizacje oraz formaty, czyli sposoby wyświetlania daty i czasu na te poniżej:

Co widzę w tym kalendarzu?

Przykładowe wpisy w kalendarzu wyglądać mogą następująco:

Tu mamy przykładowy kalendarz z miesiąca maja. 3-go maja, w niedzielę przypada Święto Konstytucji Trzeciego Maja, natomiast na 4-go maja zaplanowane zostały trzy spotkania on-line (Lekcja 1, Lekcja 2, Lekcja 3). Dodatkowo wskazane zostały terminy dla lekcji on-line 🙂

Dołączanie do lekcji on-line jeszcze nigdy nie było takie proste!

Aby dołączyć do lekcji, po prostu:

  1. Kliknij na wybranej lekcji – wyświetlą się szczegóły tej lekcji:
  1. Dołącz do lekcji klikając na link „Dołącz za pomocą Google Meet” 🙂

Gdy zamknę, gdzie otworzę ponownie kalendarz?

Kalendarz odnajdziesz szybko po zalogowaniu się na swoje szkolne konto G Suite. Zaloguj się zatem, a następnie:

  1. Rozwiń meny „Aplikacje Google” (dziewięć kropek):
  1. Odszukaj na liście i wybierz pozycję Kalendarz:

Pamiętaj o zasadach!

  • Nie przeszkadzaj. Wyłącz swój mikrofon – nauczyciel wskazuje, kto ma się w danej chwili wypowiadać. Mikrofon włącz, gdy nauczyciel udzieli Tobie głosu. Nie bój się – do lekcji on-line trzeba trochę przywyknąć 😉
  • Jeśli masz pytania, będziesz mógł je zadać na czacie lub poczekaj, aż nauczyciel odda Ci głos. Twój nauczyciel ustali wcześniej z Wami, w jaki sposób będziecie się z nim komunikować tak, by przebieg lekcji był sprawny.
  • Pamiętaj też, że Twoja kamera pokazuje obraz z miejsca, w którym jesteś. Zastanów się nad tym, zanim swoją przestrzeń do pracy pokażesz innym 😉

Pamiętaj, że lekcji nie wolno nagrywać. Nie wolno utrwalać cudzego wizerunku bez jego zgody, bo zachowanie takie jest złamaniem prawa.