EUROPEJSKIE PROJEKTY E-TWINNING W NASZEJ SZKOLE

Nasi uczniowie brali udział w Tygodniu Kreatywności (13-17 września 2021), który organizowany był poprzez projekt Zaprzyjaźnij się z Kropką/Make friends with the Dot realizowany na platformie e-Twinning. Do wyboru mieliśmy wiele ciekawych zadań, ale trzeba było zdecydować się na zaledwie kilka, bo tydzień trwa tylko 7 dni… Każde zadanie wymagało pracy z kropką pod różnymi postaciami.

Uczniowie klas 4a i 5a wykonywali ilustracje i napisy do słowniczka obrazkowego „Kropka i przyjaciele”. Wyszukiwaliśmy tylko słowa z kropką, czyli literką „o”. Przy okazji powtarzaliśmy słownictwo w j. angielskim. Najważniejszym elementem było wykonanie ilustracji wybranych słów. Jak widać na poniższych zdjęciach dzieci świetnie bawiły się i pięknie zaangażowały w swoją pracę. Większość prac zostało umieszczonych w słowniku obrazkowym online utworzonym przez wszystkich uczestników projektu, którzy również wybrali to działanie.

Klasa 4a pracowała jeszcze nad dwoma innymi zadaniami. Pierwsze z nich to Kropkosłowia, czyli kropki w przysłowiach np. Gdzie kropek sześć tam nie ma co jeść. Uczniowie sprawdzali swoją znajomość polskich przysłów, a następnie rozszyfrowywali prawdziwe znaczenie kropek w kropkosłowiach. Przy okazji dużo rozmawialiśmy o przyjaźni, bo przecież kropka szczera nie umiera.

Drugie zadanie to tworzenie własnych kompozycji z plastikowych nakrętek w ramach zadania „Gry i zabawy z Kropką”. Dzieci nagromadziły całe morze nakrętek na tę wyjątkową okazję. Wszyscy pracowali z wielkim zapałem i zaangażowaniem, aż powstały prawdziwe arcydzieła.

Ostatnim zadaniem z kropką pod nazwą „We are on the spot” było odnalezienie punktu na mapie. A tym punktem była miejscowość, w której mieści się szkoła partnerska. W tym celu zorganizowana została lekcja online (z wykorzystaniem google.meet) dwóch zespołów klasowych (grupa językowa 7a,b oraz klasa 8 ze szkoły w Celestynowie k/Warszawy). Uczniowie zapoznali się i opowiedzieli krótko o sobie, ale nie zdradzali swojego miejsca pobytu. Poprzez zadawanie pytań ogólnych (Czy mieszkacie blisko morza? tak/nie) musieli wytypować skąd pochodzą rozmówcy. Dla uatrakcyjnienia tej zabawy wszyscy porozumiewaliśmy się w j. angielskim. Nasi uczniowie pomimo wstępnych obaw i tremy, byli zachwyceni przebiegiem spotkania i dali się wciągnąć w wir zabawy, a j. angielski stał się dla nich praktycznym narzędziem komunikacji, a nie tylko kolejnym przedmiotem w szkole.

Wszystkim uczniom zaangażowanym w opisane powyżej działania serdecznie dziękuję za pracę i wsparcie.

Beata Opałka